tirsdag den 16. oktober 2007

About Jørgen Leth



Filmdirector & producer, writer, TV-commentator. Born 14 June 1937 in Aarhus, Denmark. Studied literature and anthropology in Aarhus and Copenhagen, Denmark. Journalist, critic (jazz, theater, film) for leading Danish newspapers (1959-68). Travelled in Africa (1961), South America (1966), India and Southeast Asia (1970-71). Creative consultant for the Danish Film Institute (1971-73, 1975-77). Chairman of the Board of The Danish Film Institute (1977-82).

Honorary Consul of Denmark in Haiti 1999-2005.

Has made forty-two films, many distributed worldwide. First book published in 1962; first film in 1963. One of the founding members of the avant garde film-group Abcinema in the sixties.

Ten volumes of poetry and six nonfiction books; represented in English, French and Italian anthologies of modern Danish poetry. Latest books: The Picture Is Showing (poems ,2000), Stories from Haiti (2000), Collected Poems (2002), The Imperfect Human, Scenes from My Life( memoir ,2005), It Doesn’t Matter (poems ,2006).

Most recent films: I’m Alive (a portrait of Danish poet Søren Ulrik Thomsen ,1999), Dreamers, (about Haitian naivist painters ,2001), New Scenes From America (2002), The Five Obstructions (2003), Aarhus, (about his childhood town, 2005).

Commentator for Danish television since 1989.

Professor at the National Film School in Copenhagen, Denmark. Lectured at UCLA, Berkeley, Harvard and other American universities.

Among awards: the Oberhausen Hauptpreis 1971; the Thomas Mann Award 1972; the Danish Academy’s Special Prize 1983; the Paul Hammerich Award 1992; the Drachmann Award for his literary oeuvre 1995; Prix de France 1997 for cultural reporting from France; the State Art Foundation’s Special Award 1999; the Danish Film Academy’s Robert Award 1996 and 2000. Grand Prix for Best Feature Film at the Odense International Film Festival 2004.

Recipient of a life-long grant from the Danish State for his achievements in film-making.

Retrospective presentations at National Film Theatre, London 1989; in Rouen, France, 1990; at the American Film Institute, Washington, 1992; in Mumbai, India, 1996; in New York City,2002; in Sao Paolo, 2003; in Toronto, 2004; in Firenze, 2005; in Rome, 2006; in San Sebastian, 2007.

Films shown in the United States on PBS, the Discovery Channel, the Bravo channel, the Sundance Channel, and in theatres in New York, Los Angeles, San Francisco, London, Rome, Paris, Copenhagen, Oslo, Stockholm, and on many European television channels.

Two biographies about Leth have been published in Denmark, and two documentary film portraits have been produced: Tomas Gislason’s award-winning Heart and Soul (1995), and .Jørgen Flindt Pedersen’s The Price of Sensuality (2007)..

Has a daughter and three sons. Divorced. Residence in Haiti since 1991.

Etiketter:

49 Comments:

Blogger Unknown said...

Kære Jørgen Leth

Mit navn er Bredo Hjøllund. Jeg er fotograf og har en stor passion for klassiske portrætter. Jeg har kastet mig ud i et bogprojekt, hvor jeg portrætterer folk, der brænder for det, de laver her i livet og som har en stor udstråling og karisma. Jeg forsøger med mine portrætter at komme lidt tættere på personen og ind bag mediefasaden for at vise et mere ægte billede af personen.

Det bliver en sort/hvid fotobog med omkring 80 store danske personligheder. Inden for kunst, musik, skuespil, forfatter, mm.

Jeg skriver til dig for at høre om du engang hvor du er i danmark kan finde tid i travle kalender og lyst til at lave et sådant portræt.

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

Bredo Hjøllund
0045 2986 0652
Mail@bredofotografi.com

Du kan se eksempler på mine porttrætter via dette link

www.bredofotografi.com/portraitbw.asp#../pix/portraitbw

19. juni 2009 kl. 00.23  
Anonymous Anonym said...

Hey Jorgen!!
this is Gustavo Fraga.
How are you?
Where are you?
Drop me a email so we can be in touch
Regards
Gus
gusfraga@optonline.net

24. juli 2009 kl. 15.21  
Anonymous Anonym said...

Hey Jorgen!!
this is Gustavo Fraga.
How are you?
Where are you?
Drop me a email so we can be in touch
Regards
Gus
gusfraga@optonline.net

24. juli 2009 kl. 15.21  
Anonymous Anonym said...

Hey Jorgen!!
this is Gustavo Fraga.
How are you?
Where are you?
Drop me a email so we can be in touch
Regards
Gus
gusfraga@optonline.net

24. juli 2009 kl. 15.21  
Blogger Christoffer said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

25. juli 2009 kl. 06.16  
Blogger Yoni said...

Dear Mr. Leth,
I created a film-performance which uses the English text of "The Perfect Human" and I would be interested in submitting it to festivals. Do you grant permission for your texts to be used in other people's work? I can send you more information at your request.

I look forward to hearing from you and thank you for your time.

Sincerely,

Yoni Oppenheim
jo299@nyu.edu

5. oktober 2009 kl. 19.33  
Blogger Mads Dalegaard said...

Kære Jørgen Leth

Mit navn er Mads Dalegaard og jeg er fotografelev.

Jeg har en kærlighed for at lave reportager, hvor jeg kan følge og portrættere folk, både på og bag ”scenen”.

Jeg ønsker med mine billeder at fange udtryk og stemning og at vise anderledes sider ved de mennesker jeg arbejder med.

Derfor vil jeg gerne følge dig, når du skal holde foredrag i studenterhuset i Århus 21. oktober.


På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Mads Dalegaard
4540617474
mads_dalegaard@yahoo.dk

13. oktober 2009 kl. 14.38  
Blogger Unknown said...

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at møde Jørgen over en kop kaffe engang ved lejlighed. Jeg er ikke nogen særlig stor fan, men alligevel beundrer jeg hans måde at være ligetil og sig selv på. Jeg vil meget gerne betale for kaffen, Jørgen, og jeg spørger ikke om din autograf. Så vidt jeg har forstået er min email opgivet her, så skriv endelig. Jeg synes det kunne være vældig spændende. Jeg er forresten studerende ved lærerseminariet i Århus. Overvej det. Jeg giver

20. november 2009 kl. 08.07  
Blogger Magnus said...

Kaere Jorgen Leth

Jeg skriver om to interviews:
1. Om erotik og kaerlighed til Retorikmagasinets martsudgave (taet paa premieren paa Det Erotiske Menneske?)
2.Om Den Store Ener til den liberale netavis 180grader.

Er du intereseret (i et eller begge) ?

Jeg er i Haiti (Port-au Prince og Jacmel) mellem 20. og 28. januar.
Du maa vaelge tid og sted.

Begge interviews er freelance.
Men med garanti paa, at de bringes.


Allervenligst,
Magnus Boding Hansen,
Retorik- og journalistikstuderende
- magnus.hansen@sol.dk (eller magnus1607@gmail.com)

7. januar 2010 kl. 18.35  
Anonymous Anonym said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

15. januar 2010 kl. 11.17  
Anonymous Anonym said...

Kære Jørgen.
Lad mig først og fremmest give udtryk for min dybeste medfølelse i denne for dig ubeskriveligt svære tid. Jeg ved, at jeg umuligt kan sætte mig ind i den sorg du må føle over at have mistet alt - og sikkert adskillige venner også. Du skal vide, at vi er rigtig mange, der sender dig varme tanker - også selvom det naturligvis er en ringe trøst. Det skærer mig i hjertet at se dig i et tv-interview sidde lidende, grædende og dybt ulykkelig.
Jeg sidder her i sikker havn på Amager og føler en afmagt over ikke at kunne hjælpe. Jeg kan selvfølgelig som tusindvis af andre danskere donere nogle penge. Det vil jeg også gøre - men jeg ville så gerne gøre mere end det - både for dig, nødlidende haitianere, men også for så mange andre ofre for naturkatastrofer.
Kære Jørgen, jeg ved egentlig ikke hvad det er jeg vil opnå med denne mail...jeg er hverken poet eller forfatter og kan derfor ikke finde ord, som i en kort mail kan beskrive mine tanker. Jeg ved bare, at hvis jeg skulle nævne 10 kendte danskere, der betyder noget for mig, ville du klart være nævnt. Jeg elsker at høre dig kommentere og jeg nyder at læse dine bøger og se dine film.
Jeg håber at du kommer igennem denne traumatiske oplevelse selvom jeg ved at den nødvendigvis må give dig ar på sjælen for resten af livet. Jeg ville bare ønske, at jeg kunne yde noget tilbage til dig lige her og nu - som tak for de mange gode oplevelser, som du har givet mig gennem årene - endda ganske uvidende. Jeg vil ønske dig alt det bedste fremover. De bedste hilsner, Finn Heiselberg (finnheiselberg@gmail.com) (du er naturligvis velkommen til at skrive tilbage til mig, men du skal absolut ikke føle dig forpligtet. Jeg forventer intet).

15. januar 2010 kl. 11.20  
Blogger Tobias said...

Käre Jörgen Leth!

Jeg heter Tobias Barenthin Lindblad og arbejder med et svenskt forlag, Dokument Press.
Jeg har hört at du måske har kontakt med den svenske filmer Dan Holmberg. Jeg vil gerne komme i kontakt med ham angående en film han lavede for SVTs Kulturmagasinet i efteråret 1974.
Jeg finnes på tobias@dokument.org

Käre hilsen fra Stockholm

16. april 2010 kl. 12.25  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen

Vi er nogle mennesker i Randers. der er ved at skrive en bog om maleren og vagabonden Svend Aage Tauscher.

I en artikel fra 1977. så jeg at du og Eeik Nørgaard optog Svend Aage Tauschers tale ved hans fødselsdag med henblik på een radio montage.

Blev det til en udsendelse og i så fald findes den endnu ?

Med venlig hilsen

Bruno Nørdam
Schousgade 17 st th
8900 Randers C
mobil: 24 81 22 32

26. april 2010 kl. 09.04  
Blogger Unknown said...

Hej Jørgen :-).
Vi er 3 tøser der har projekt om Haiti, det er meget seriøst! Vi har tænkt os at lave interview til vores produkt.

Vi synes det kunne være spændende at interviewe dig, fordi du var ude for en meget alvorlig ulykke i Haiti.

Vi håber at du tager den annonce seriøst.

- julie.betzer@hotmail.com

9. november 2010 kl. 10.51  
Blogger MathiasAaen said...

Hej Jørgen

Jeg er gymnasieelev og har gang i et projekt om gendoping.
Jeg ville gerne høre hvad er din mening til gendoping og doping generelt i cykelsporten?

Med Venlig Hilsen
Mathias Aaen

24. november 2010 kl. 03.51  
Blogger umeseao said...

jeg er en ung kvinde, der er nødstedt i eget land. Må jeg have lov at skrive til dig?

Min e-mail er umeseao@yahoo.com. S.

5. januar 2011 kl. 13.33  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen

Jeg skriver til dig på vegne af Aalborg's kunstmuseum "KUNSTEN" med et ønske om din hjælp.

Vi har på "KUNSTEN" en idé om, at kunst ikke blot kan nydes gennem synsoplevelsen udelukkende, men at det synlige også nogle gange kan kombineres med musik eller tale og derigennem nydes på et dybere niveau.

Derfor har vi planer om at udvide idéen med audioguides yderligere. Vores audioguides er simpelthen kendte kunstinteresseredes bidrag til malerier i vores eksisterende samling. Og for at få så bredt et udsnit af bidrag som muligt, har vi kontaktet mange forskellige kunstinteresserede (senest havde vi Erik Clausen inde og bidrage, mens de senest redigerede audioguides blev komponeret af TONE: http://www.kunsten.dk/Default.aspx?ID=4084).

Jeg ved hvor seriøst du tager kunst og hvor meget du selv ønske at fordybe dig i den, så vi håber virkelig du vil og har tid til at støtte idéen.

Kunne du være interesseret i at bidrage til dette projekt, når du engang er tilbage i Danmark?

Med venlig hilsen

Lars Ulrich Tarp Hansen eller Dennis Villumsen Serup Kommunikationsmedarbejdere

KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
Tlf. 99 82 41 00
Direkte 99 82 41 05 og 99 82 41 06
Mobil 31 99 41 05

4. februar 2011 kl. 02.57  
Anonymous Anonym said...

Kære Jørgen Leth - og andre læsere!
Jeg fulgte Haiti-katastrofen tæt - og gør det stadig - og i den anledning har jeg udgivet en single-cd, hvis overskud skal gå til hjælp til ofrene derovre. Singlen hedder "Vejen til livet" og en indspillet af "Brostøtterne" (lokale musikfolk i Korsør). Du kan høre et brudstykke på www.sangvaerkstedet.dk
Jeg ved ikke, om der kan gøres noget mere for at få denne single gjort kendt, så der kan komme flere penge ind. De danske radiostationer har alle fået den. Men jeg håber alle vil støtte op om hjælpen - også via cd-singlen, som kan bruges i div. radio- og tv-udsendelser m.v.

9. februar 2011 kl. 02.37  
Blogger Hej and Wellcome said...

hej Jørgen Leth. Jeg vil meget gerne have fjernet mit tidligere indlæg skrevet af "umeseao" d. 5. januar 2011, fra din blog. Kan det lade sig gøre? også gerne dette.. på forhånd tak. S

23. februar 2011 kl. 14.20  
Blogger Anabel Balsebre said...

how do I read/buy your poetry? (in english)

28. februar 2011 kl. 13.48  
Blogger Priisholm said...

Hej Jørgen. Jeg er stor beundre af dig. Jeg har alle dine 3 plader og ville høre om jeg kunne komme med nogen indput's du kunne tale/fortælle om :) Jeg synes det er fantastisk at slappe af til, og det giver en vis ro i kroppen.

Jeg kan kontaktes på:
Jens_Priisholm@hotmail.com

2. marts 2011 kl. 14.53  
Blogger another random boi with a blog said...

har læst din bog
du er ærlig
naiv
en inspiration

tak

jonas

9. marts 2011 kl. 09.06  
Blogger another random boi with a blog said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

9. marts 2011 kl. 09.07  
Blogger Hej and Wellcome said...

PLEEEEAAAAASE! vil I ikke nok slette mine tidligere indlæg fra denne blog ? Det vil betyde alverden for mig at få dem slettet !! MVH UMESEAO

20. marts 2011 kl. 14.18  
Blogger Kaffeslabberas said...

Kære Jørgen Leth,

Har du en mail adr.?

Med venlig hilsen
Susanne

susanne@henrikvibskov.com

17. maj 2011 kl. 13.09  
Blogger Unti said...

Dear Jorgan

I would like to interview you for the cultural section of our newspaper. if you are interested please contact me that electricmind09@gmail.com

thank you

Anat

26. maj 2011 kl. 03.37  
Blogger mikerjens said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

6. juni 2011 kl. 11.07  
Blogger Jonas Bøgh said...

Hej Jørgen

Jeg har søgt desperat efter remixet af en sang hvor din monolog af kussen kører hen over og håber du kan hjælpe mig. Jeg tror muligvis sangen er "Feed the Horse" med Fagget Fairys. Ved du hvilken sang der er tale om og hvor jeg kan finde eller købe den?

Mvh Jonas

15. juni 2011 kl. 13.04  
Blogger Katrine said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

19. september 2011 kl. 04.09  
Blogger Katrine said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

19. september 2011 kl. 04.15  
Blogger Katrine said...

Hej Jørgen.
Du er min kærestes helt store forbillede..
Han forguder dig virkelig og finder utrolig stor støtte og interesse i dig, da han selv har mange af de samme interesse områder og gerne vil gå mange af de samme veje som dig.
Jeg har købt en af dine bøger til hans efterhånden store samling, som jeg vil give ham i gave til Oktober 2011. I den forbindelse vil jeg høre dig om du på nogen måde kunne have mulighed for at skrive et lille citat eller andet til ham på en seddel som jeg kan ligge ind i bogen.. Det ville være så stort for ham og virkelig hans livs bedste gave. Jeg vil være dig evigt taknemmelig.. På forhånd tusind tak for din tid.. Kærlig Hilsen Katrine. (katrine_kroman@hotmail.com)

19. september 2011 kl. 04.22  
Blogger Pietro said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

11. maj 2012 kl. 12.11  
Blogger Pietro said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

11. maj 2012 kl. 12.11  
Blogger Pietro said...

good morning mr. Leth!

my name's pietro zanchettin, i'm fifteen and italian, i study latin and ancient greek.
i recently watched The perfect Human and The Five Obstructions, it was extraordinary, simply beautiful.
i'd really like to explain you why! and maybe know you.

i also wanted to ask: where can i buy one of your poetry book?

please, write me back at my mail: pietro.zanchettin@gmail.com

thanks!
love, pietro

11. maj 2012 kl. 12.11  
Blogger Simon Jensen said...

Hej Mille!
Må jeg spørger hvorfor du ikke tilkendegiver dig selv. Det ville gøre det meget nemmere for os læsere at forholde os objektivt til dig som forfatter, hvis du gad det.
Tak!
hej

19. juni 2012 kl. 03.48  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen

Jeg er ansvarshavende redaktør for antropologis studieblad (Den Vilde Tanke) på Københavns universitet. Vi bringer hvert nummer et interview med en kunstner, der forholder sig til etnografien på den ene eller anden måde. I forbindelse med næste nummer, vil vi gerne bringe et interview med dig omkring grænserne mellem kunst og etnografi samt hvordan dine film kan forstås som etnografiske. Interviewet kan ordnes over telefon eller mail alt efter, hvad du fortrækker.
Bladet omdeles på instituttet blandt studerende, forskere og undervisningsassistenter.
Du kan selvfølgelig få interviewet til gennemlæsning inden udgivelsen.
Hvis du er interesseret, må du gerne sende en mail på vildetanke@gmail.com


Venlig hilsen

Camilla Garder
Ansvarhavende redaktør

20. september 2012 kl. 10.51  
Blogger Unknown said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

25. januar 2013 kl. 00.50  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen Leth.
Jeg er astrolog og skriver for det astrologiske fagblad Stjernerne (www.stjernerne.dk). I den forbindelse vil jeg meget gerne skrive en portrætartikel om dig med afsæt i dit horoskop. For at kunne lægge dit horoskop, har jeg brug for at få oplyst dit fødselstidspunkt. Vil du være villig til at sende det til mig på eva.ganvig@gmail.com?
På forhånd tak og mange hilsner
Eva Ganvig

25. januar 2013 kl. 00.53  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen,
Jeg er fascineret af din livsstil.
Jeg har i mine 19 år ikke oplevet halvt så meget, som du har i din tid.

Nu ender jeg blot i et endeløst hul af kommentarer.
Dog lever håbet endnu.

Min mail er katrinemoellergren@gmail.com.

Mvh.
Akacia Katrine

1. marts 2013 kl. 12.50  
Blogger Unknown said...

Hi Jorgan,
I write you from Prague.
My head is full of songs and of space they give - from film Good and Evil.
It somehow puts myself back to me.
I wonder it I could get a soundtrack.
It is good to have lifeboats.
Thank you,
with love
Marika

19. marts 2013 kl. 07.01  
Blogger Unknown said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

25. marts 2013 kl. 02.44  
Blogger Unknown said...

Hej Jørgen

Jeg er en stor beundrer af din måde af skildre Touren på. Jeg har læst "Den gule trøje i de høje bjerge" (op til flere gange efterhånden) og i efteråret 2009 - jeg tror det var i oktober - var jeg inde på Tranquebar og høre et foredrag af dig, der omhandlede Touren. Du fortalte, at du ville skrive en fortsættelse til netop omtalte bog. Jeg har siden set frem til det i stor spænding. Jeg vil bare høre, hvornår du tror den udkommer, eller om du måske har skubbet projektet lidt i baggrunden?


Med venlig hilsen

Christian Dahl

25. marts 2013 kl. 02.44  
Blogger Unknown said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

3. juni 2013 kl. 07.51  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen Leth

Vi er to arkitekter BA i midt og slut tyverne. Gennem erhvervserfaring og studietid har vi opbygget et stort ønske om at bruge vores viden og erfaring til at bygge et børnehjem til nogle af de mange forældreløse børn i Haiti. Det er vigtigt at børnene får en chance for at få et godt liv. Alt for mange børn har ingen muligheder, som situationen er i dag.

Vi er i dialog med en stor dansk humanitær organisation, som er positive overfor projektet. For at opnå succes er det et kriterie, at der bliver skabt kontakt til nogle lokale med indblik i situationens omfang og problemstilling. Vores humanitære forbindelse stiller lokale samarbejdspartnere til rådighed. Men vi vil også gerne bruge dine kontakter. Med dit omfattende kendskab og kærlighed til Haiti tror vi, at du ville være i stand til at sætte os i kontakt til de rigtige mennesker, der kan bistå os med hjælp til projektet.

Børnehjemmets fremtid er vigtig. Derfor lægger vi stor vægt på at organisationen skal sikre hjemmets fortsatte drift. For at kunne realisere projektet skal vi rejse de nødvendige midler. I denne sammenhæng mener vi, at din personlige historie og tilknytning til Haiti vil kunne bidrage. Realiseringen af projektet er planlagt til halvandet år med begyndelse 1. septemper 2013. Projektet bæres af vores frivillige arbejdskraft i Haiti og fra Danmark. 

Hvis du kan se et potentiale i dette projekt så vil vi gerne kontakte dig igennem vores humanitære samarbejdspartner og uddybe programmet yderligere.


Bedste hilsner 

Kasper Mørkholt Kristensen

kristensenkasper@yahoo.dk




&



Michael Lynge Jensen

michaellyngejensen@gmail.com

3. juni 2013 kl. 07.54  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen Leth

Jeg går på gymnasiet stx, 3. år, og beskæftiger mig de næste par dage med dette års AT 5 projekt 'Kampen for det gode liv'. Jeg har valgt Haiti som mit emne og vil undersøge hvad haitianere definere som 'et godt liv' og hvordan man kan opnå dette.

Jeg ville derfor høre om du ville have lyst til at lave et kort interview. Jeg har ikke udformet nogle spørgsmål endnu, men hvis det lyder som noget du ville have lyst til så skriv endelig til mig på mail: marie_flensborg@hotmail.com

18. september 2013 kl. 10.14  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen
Vi har en skole opg. om naturkatastrofer.
Så vi vil gerne have at du måske ville skrive tilbage om din historie på tahiti
På forhånd tak
KH
Ahmet karaboga

24. oktober 2013 kl. 04.37  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen
Vi har en skole opg. om naturkatastrofer.
Så vi vil gerne have at du måske ville skrive tilbage om din historie på tahiti
På forhånd tak
KH
Ahmet karaboga

24. oktober 2013 kl. 04.40  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen,

Jeg henvender mig til dig, fordi jeg netop har lyttet til "Ingen regning til mig", og er blevet mindet om hvor dygtig du er til at udtrykke kærligheden og engagement til de allermindste områder af livets store rum.

Sidst jeg havde fornøjelse af at lytte intenst til dig, var på Brødrene Prices Restaurant i Rosenborgsgade i efteråret 2013. Der gik det op for, at du ikke kun behøver være indspillet, men så sandelig også kan fortælle historie "on site".

Jeg er med til at arrangemere en bevægelsesfestival i København, hvor vi har fokus på alsidig, kreativ og legepræget fysisk bevægelse. Festivalen hedder Move Copenhagen.
Vi ønsker, at invitere en historiefortæller ind til at give sit bud på kærlighed til det at bevæge sig, at flytte sin krop. Jeg tror, at du vil kunne byde ind med noget helt unikt.
Derfor vil jeg gerne invitere dig som gæstetaler.

Move Copenhagen er en festival udelukkende baseret på frivillighed fra de samarbejde foreninger. Vi har derfor ikke en stor spand penge at kaste efter dig, men vi har dedikerede og livsgalde deltagere, som vil være ængstelig for at høre en god historie med passion om det at bevæge sig.

Du kan se mere om Move Copenhagen her:
www.movecopenhagen.com

Jeg håber, at du kunne have mod på opgaven.
I så fald kan du kontakte mig (Andreas Tang-Brock) via følgende mail eller per telefon:

movecph@gmail.com
40 35 01 40

Mvh og tak for din nye plade
Andreas Tang-Brock

7. maj 2014 kl. 03.36  
Blogger rosaneserro said...

My dear Jorgen Leth,

My name is Rosane Serro, I'm a former journalist and brazilian documentary filmmaker who fell in love with your films in film school. And that's why I'm here.

I've just made my very first short film (an experimental documentary) about loss of vision which uses two takes of "The perfect Human" ("Here is an eye. Look at this woman's eye"). I choose them as a quote, as a statement of love for your films and because it was so appropriate to the plot: a woman who is losing her vision gradually.

I intend to submit it to festivals. Do you grant permission for quotes (sound and image) of your films in other people's work?

How do I have to proceed to get your permission? I can send you the film so you can evaluate the use of the takes.

Well, I would like to thank for your attention, anyway. Hope I haven't bother you (how many beginners have asked you the same all over the world?...)

Keep creating, if you can.

Sincerely,
Rosane Serro
rosaneserro@santoantoniodoc.com.br
+55 21 99386.9878

22. maj 2014 kl. 07.02  

Send en kommentar

<< Home